پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی در رده دوم رتبه بندی نشر مقالات علمی در حوزه درمان دیابت نوع دو قرار گرفت

۳۰ تیر ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۵ کد : ۲۰۴۳۳ اخبار روز
پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی در رده دوم رتبه بندی نشر مقالات علمی در حوزه درمان دیابت نوع دو قرار گرفت

از بین 2034 نویسنده مقالات علمی در زمینه داروهای گیاهی و درمان بیماری دیابت نوع دو، دکتر حسن فلاح حسینی، عضو هیات علمی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی با نشر 14 مقاله بیشترین امتیاز را در این مورد به خود اختصاص داد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی، در یک مقاله علم سنجی که در زمینه داروهای گیاهی و نقش آنتی اکسیدانهای گیاهی در درمان بیماری دیابت نوع 2 در انسان که در مجله Journal of Diabetes & Metabolic Disorders ازانتشارات دانشگاه تهران منتشر شد، حاکی از آن بود که به طور کلی، 468 مطالعه مربوط به این موضوع تا ژانویه 2015 در کل دنیا منتشر شده است. ایالات متحده با 84 ، هندوستان 51، چین 48 و ایران 46 مقاله، به ترتیب کشورهای برتر تولید کننده این مقالات بودند.

از بین 2034 نویسنده این مقالات دکتر حسن فلاح حسینی عضو هیات علمی پژوهشکده گیاهان دارویی با 14 مقاله بیشترین مقاله در این موضوع منتشر کرده است.

در رتبه بندی موسسات تولید کننده این مقالات، "دانشگاه علوم پزشکی تهران" با انتشار 20 مقاله در صدر و  پژوهشکده گیاهان دارویی با 12 مقاله منتشر شده در رده دوم ودانشگاه مونترال کانادا  با 11 مقاله در رده سوم قرار داشتند.


نظر شما :