همکاری مشترک پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی و دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله

۰۱ دی ۱۴۰۰ | ۱۶:۴۷ کد : ۳۹۳۸۸ اخبار روز
دکتر علیشیری، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله و جمعی از اعضای هیات علمی این دانشگاه با هدف انجام همکاریهای مشترک از پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی بازدید کردند.
همکاری مشترک پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی و دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، دکتر علیشیری ضمن ابراز خرسندی از حضور در این پژوهشکده و با اشاره به سند ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه گیاهان دارویی و صنعتی نمودن تحقیقات، عنوان کرد ظرفیتهای بالقوه ای در دانشگاه و صنعت وجود دارد که می توانیم با تعامل بین دانشگاه و صنعت به این هدف برسیم.

دکتر علیشیری در این بازدید از پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی بعنوان مجموعه ای نظام مند، دانشمند، صنعتی و فناور که زنجیره ارزش کاملی را ایجاد کرده است یاد کرد و ابراز امیدواری نمود تا در کنار این پژوهشکده بتوان بخشی از این زنجیره علمی و فناورانه را کامل کرده و همکاریهای مشترک مفیدی در آینده انجام دهیم.

وی اظهار کرد دانشگاه بقیه الله به دلیل نیاز و استقبال بی نظیر مردم و جامعه به حوزه داروهای گیاهی، علاقمند به فعالیت در حوزه گیاهان دارویی و داروهای گیاهی بوده و در طی دو سال اخیر درخصوص درمان بیماری کرونا بوسیله داروهای گیاهی طرح های متعددی را مصوب کرده است.

در ادامه دکتر رضا غفارزادگان، رئیس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، اظهار کرد با توجه به افزایش روزافزون چالشها در کشور، تنها راه رهایی از این مشکلات همدلی و همکاری بین همه اعضای کشور ، دانشگاه ، صنعت،  پژوهشگاه ها و پژوهشکده ها میباشد.

وی با تاکید بر اینکه هدف اصلی پژوهشکده گیاهان دارویی بعنوان بزرگترین مرکز تحقیقات گیاهان دارویی کشور،تجارت نیست بلکه رسیدن به فناوری و تحقق سلامت مردم می باشد، مشکل کشور را عدم ارتباط بین صنعت و دانشگاه ، موازی کاری و حلقه گمشده بین این دو را فناوری و تکنولوژی دانست و اظهار کرد برای تحقق این امر باید بتوان علم را به فناوری، فناوری را به صنعت و صنعت را به دانشگاه ارتباط داد.

غفارزادگان در پایان با بیان اینکه در حوزه گیاهان دارویی یکی از مراکزی که درحوزه بالینی و پزشکی پیشرو و کارآزمایی های بالینی موفقیت آمیزی در آن انجام شده است، دانشگاه بقیه الله می باشد ، خاطرنشان کرد این پزوهشکده می تواند حلقه گمشده بین صنعت و دانشگاه را تکمیل کرده و تفاهم نامه همکاری مشترک بین این پژوهشکده و دانشگاه بقیه الله منعقد شود تا بتوانیم از تواناییها و بستر هر دو مرکز برای تولید داروهای مشترک باکیفیت استفاده کنیم


( ۱ )

نظر شما :