اخبار روز - آرشیو

جایگزینی کشت دیم گیاهان دارویی با محصولات کم‌بازده/ظرفیت بالا در تولید و صادرات گیاهان دارویی

عضو هیات علمی پژوهشکده گیاهان دارویی با اشاره به ورود این پژوهشکده به موضوع جایگزینی کشت دیم گیاهان دارویی با محصولات کم‌بازده گفت: ایران با وجود تنوع بالای گیاهان دارویی و ظرفیت انحصاری گیاهـان دارویی بومـی، می‌تواند یکی از کشورهایی باشد که در اقتصاد پنج هزار میلیارد دلاری گیاهان دارویی تا سال ۲۰۵۰ میلادی سهیم هستند.

ادامه مطلب

در بازدید معاون رییس جمهور ونزوئلا از پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی مطرح شد؛

دکتر البرات پینترو معاون رییس جمهور ونزوئلا در بازدید از فعالیت‌ها و توانمندی‌های پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اظهار کرد: ونزوئلا نهمین کشور دنیا از حیث تنوع زیستی است و آمادگی داریم در حوزه گیاهان دارویی با این نهاد همکاری داشته و از دستاوردهای پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استفاده کنیم.

ادامه مطلب

تکثیر گیاهان دارویی با قابلیت کنترل مراکز ریزگرد/تلاش برای حفظ و به‌نژادی گیاهان دارویی کشور

عضو هیئت علمی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی گفت: دارای گنجینه ارزشمندی از گیاهان دارویی هستیم که بسیاری از آنها در حال نابودی هستند. تلاش کردیم با تعریف طرح‌های مشخصی، تنوع این گونه‌ها را حفظ و آنها را احیا کنیم. درختان ارزشمندی مانند سرخدار، بلوط و بنه و گیاه ارکیده از جمله این گونه‌ها بودند. خروجی این طرح‌های پژوهشی نهایتا باعث حفظ سلامت اکوسیستم می‌شود و این امر به طور مستقیم بر سلامت جامعه، تامین مواد اولیه دارویی کشور و ایجاد اشتغال، موثر است.​

ادامه مطلب
رییس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اظهار کرد:

قرار گرفتن سه طرح فناورانه پژوهشکده گیاهان دارویی در مرحله اخذ مجوز/تولید در آینده نزدیک

رییس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اظهار کرد: سه طرح فناورانه آنتی بیوتیک‌های دامی، مکمل‌های ورزشی و همچنین آفت کش‌های گیاهی در مرحله اخذ مجوز از سازمان‌های مربوطه قرار دارند تا در آینده نزدیک به مرحله تولید برسد.

ادامه مطلب